۶ روش حذف فایل های اضافی، قدیمی و تکراری در درایو ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین خبر های فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 38
:: بازدید هفته : 140
:: بازدید ماه : 140
:: بازدید سال : 304
:: بازدید کلی : 1405

RSS

Powered By
loxblog.Com

مقالات روز دنیا

۶ روش حذف فایل های اضافی، قدیمی و تکراری در درایو ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 ساعت 17:59 | بازدید : 86 | نوشته ‌شده به دست علی کیمیایی | ( نظرات )

اگر یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ دارید، فایل های اضافی، قدیمی و تکراری روی هارد دیسک شما انباشته می شوند. این فایل ها فضای زیادی را اشغال می کنند و ممکن است سیستم شما را کند کنند. با حذف این فایل های غیر ضروری به راحتی می توانید کارایی کامپیوتر خود را افزایش دهید و جا برای فایل های جدید خود باز کنید. امروز در Enzel Web قصد داریم در مورد حذف فایل های اضافی، قدیمی و تکراری در درایوهای ویندوز 10، 8 و 7 به منظور کاهش فضای پر شده روی درایوها صحبت کنیم. در ادامه با وبلاگ عاشقان وب همراه باشید.

چگونه فایل های تکراری، اضافی و موقت ویندوز را حذف کنیم

به دلایل امنیتی و عملکرد سیستم و فضای هارد دیسک خود، باید فایل های اضافی و موقت را از سیستم خود حذف کنید. گاهی اوقات ممکن است سیستم عامل خود را تغییر داده باشید یا نرم افزاری را نصب و حذف کرده باشید. یکی از عوارض این کار باقی ماندن فایل های اضافی است که باعث می شود درایو C یا هر درایوی دیگری که ویندوز را در آن نصب کرده اید قرمز شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم پست پوشه Windows.old در ویندوز چیست؟ نحوه حذف آن را بخوانید.

قبلاً در مورد افزایش فضای درایو C و سایر درایوهای ویندوز با استفاده از TreeSize صحبت کردیم. اما اگر می خواهید فایل های اضافی و تکراری را در درایو ویندوز 10 و 7 خود پیدا کنید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید. در این روش ها از ابزارهای موجود در ویندوز و برنامه جانبی dupeGuru برای حذف فایل های اضافی و تکراری ویندوز استفاده می شود. شما می توانید بسته به نیاز خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید.

همچنین می توانید پوشه WinSXS را حذف کنید تا درایو ویندوز خود را آزاد کنید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم پست چگونه با حذف محتویات پوشه WinSXS درایو ویندوز C را خالی کنیم؟ خواندن

فایل های اضافی ویندوز 10، 8، 7 را حذف کنید

با حذف hiberfil.sys، می توانید چند گیگ فضای هارد دیسک سیستم و درایو C را آزاد کنید. اما برای حذف فایل های اضافی ویندوز 10، 8، 7 روی درایو مورد نظر کلیک راست کنید. گزینه Properties را انتخاب کنید.

حالا گزینه Disk Cleanup را انتخاب کنید. این ابزار که در خود سیستم عامل ویندوز وجود دارد به شما این امکان را می دهد که فایل های اضافی و غیر ضروری خود را از سیستم پاک کنید.

سپس فایل هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید. احتمالاً می‌خواهید مواردی مانند فایل‌های موقت، فایل‌های گزارش، فایل‌های موجود در سطل بازیافت و بسیاری فایل‌های اضافی دیگر را حذف کنید. آنها را با کلیک کردن در کادر کناری انتخاب کنید.

روی OK کلیک کنید. پنجره ای ظاهر می شود، برای تایید کار خود روی OK کلیک کنید. ممکن است فایل های سیستمی وجود داشته باشد که بخواهید آنها را حذف کنید اما در منوی Disk Cleanup فهرست نشده اند. برای حذف آنها به قسمت Cleanup System Files در پایین پنجره مراجعه کنید.

سپس به تب More Options بروید. در قسمت System Restore and Shadow Copies، دکمه Clean Up را انتخاب کنید. این فرآیند چند دقیقه طول می کشد تا کامل شود.

اکنون پاك كردن فايل هاي اضافي ويندوز در سیستم کامپیوتر شما باید سریعتر کار کند. با رفتن به کامپیوتر و سپس انتخاب هارد دیسک می توانید میزان فضای خالی را در هارد دیسک خود مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از حذف خودکار فایل‌های اضافی و موقت برنامه‌های ویندوز برای آزاد کردن فضای درایو استفاده کنید.

وقتی از سایت‌ها بازدید می‌کنید، مرورگر شما محتواهایی مانند ویدیوها و موسیقی را در حافظه پنهان ذخیره می‌کند تا دفعه بعد که از سایت بازدید می‌کنید سریع‌تر بارگذاری شوند. مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را برای حذف فایل های غیر ضروری باز کنید. روی منوی Tools کلیک کنید. گزینه های اینترنت را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید. راه دیگر برای انجام این کار ورود به کنترل پنل است. گزینه های اینترنت را انتخاب کنید.

به تب General بروید. در قسمت Browsing History، دکمه Delete وجود دارد، روی آن کلیک کنید.

حالا گزینه Temporary Internet Files را انتخاب کنید. در اینجا می توانید کوکی ها، تاریخچه، رمزهای عبور ذخیره شده و غیره را حذف کنید.

حالا روی دکمه Delete کلیک کنید تا فایل های موقت و اضافی شما پاک شوند.

برای افزایش اندازه درایو C، می توانید محل ذخیره فایل های موقت را به درایو دیگری تغییر دهید.

با برنامه ساید dupeGuru فایل های تکراری روی هارد دیسک را حذف کنید
تعداد زیادی برنامه خارجی برای حذف فایل های اضافی و تکراری روی هارد دیسک وجود دارد. با استفاده از این برنامه ها می توانید فضای خالی خود را افزایش دهید. برخی از محبوب ترین این برنامه ها عبارتند از dupeGuru، VisiPics، Duplicate File Finder و DigitalVolcano's Duplicate Cleaner Free. در اینجا نحوه عملکرد برنامه dupeGuru را توضیح خواهیم داد.

روی آیکون برنامه dupeGuru دوبار کلیک کنید تا برنامه باز شود.

فایل های اضافی ویندوز را حذف کنید

اکنون بر روی دکمه Scan کلیک کنید تا فایل های تکراری در سیستم شما پیدا شود.

پس از یافتن فایل های تکراری، به سادگی آنها را انتخاب کرده و دکمه Delete را فشار دهید.

فایل های اضافی ویندوز را حذف کنید

علاوه بر این نرم افزارها می توانید از برنامه CCleaner استفاده کنید. این برنامه در عرض چند دقیقه سیستم شما را آنالیز می کند. فایل های تکراری را انتخاب کنید و همه آنها را با یک کلیک حذف کنید. همچنین می توانید نرم افزار Clean Master را برای کامپیوتر خود دانلود کنید.

کاهش حجم درایو ویندوز با حذف نقاط بازیابی (نقاط بازیابی سیستم)

همانطور که می دانید ویندوز از System Restore برای جلوگیری از حذف یا خراب شدن تصادفی فایل های موجود در سیستم استفاده می کند. برای حذف نقاط بازیابی، روی Computer کلیک راست کنید. Properties را انتخاب کنید. روی لینک System Protection کلیک کنید. برای دسترسی به تنظیمات System Restore روی دکمه Configure کلیک کنید. در اینجا می توانید بازیابی سیستم را با انتخاب گزینه Turn off system protection غیرفعال کنید و به ویندوز بگویید چقدر فضای هارد دیسک را برای بازیابی سیستم اختصاص دهد. روی دکمه Delete کلیک کنید تا تمام نقاط بازیابی حذف شوند.

برای حذف فایل‌های تکراری و آسیب‌دیده، پیشنهاد می‌کنیم پست حذف پوشه‌های خالی، فایل‌های تکراری، میان‌برها و بوکمارک‌های آسیب‌دیده در رایانه را مطالعه کنید.

فایل های تکراری و اضافی را در کش Hibernate حذف کنید
هنگامی که سیستم خود را خاموش می کنید، ویندوز برنامه هایی را که در حال اجرا هستند در کش hibernate ذخیره می کند. حالت خواب این اطلاعات را در حافظه سیستم ذخیره می کند و سیستم را در حالت کم مصرف قرار می دهد. روی دکمه Start کلیک کنید تا کش Hibernate پاک شود. cmd را تایپ کنید. روی cmd.exe کلیک راست کرده و Run as Administrator را انتخاب کنید. برای تایید روی Yes کلیک کنید.

اکنون دستور powercfg.exe /hibernate off را مطابق شکل زیر تایپ کرده و enter را فشار دهید. اگر می خواهید کش hibernate را بعداً فعال کنید، از دستور powercfg.exe /hibernate off استفاده کنید.

برای حذف فایل های تکراری می توانید از پست آموزش یافتن و حذف عکس ها و فایل های تکراری در اندروید کمک بگیرید.

فایل های اضافی را از سطل بازیافت ویندوز حذف کنید

به طور پیش فرض، زمانی که فایلی را حذف می کنید، به طور کامل از سیستم حذف نمی شود و فقط به سطل بازیافت ویندوز منتقل می شود. برای خالی کردن سطل بازیافت باید کمی زمان بگذارید. یا از کلیدهای Shift+Delete برای حذف کامل فایل ها استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید رفتار سطل بازیافت را تنظیم کنید. برای این کار روی سطل بازیافت سیستم خود کلیک راست کنید. گزینه Properties را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، ویندوز 5٪ از درایو C را به سطل بازیافت اختصاص می دهد که می توانید این مقدار را تا 10٪ افزایش دهید. با انتخاب گزینه Don't move file to the Recycle Bin. فایل ها را بلافاصله پس از حذف حذف کنید می توانید به ویندوز بگویید که فایل ها را به سطل بازیافت منتقل نکند و بلافاصله آنها را برای همیشه حذف کند.

 

منبع: online-tech-tips




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: